Ezt az 1969-es Velorexet ma sikerült lefotóznom, a gazdájának nem kis büszkeségére.
Gratula hozzá !-további sok sikert !!!!
A háromkerekű autók rövid története ( a teljes cikk : www.velorexklub.hu oldalon olvasható )
A háromkerekű járművek gyártása az 1920-as években kezdődött. Az egyszerű olcsó konstrukció, és a variációk sokasága csábította a gyártókat. Kiemelkedő sporteredményeket is elért az angol Morgan típusú háromkerekű, amelyet J. A. P. gyártmányú motorkerékpár-motor hajtott.
A két világháború közt a gazdasági válság, a vásárlóerő csökkenése, a nyersanyaghiány miatt több háromkerekű jármű jelent meg. Csak egy párat említve: TEMPO, THEIS, MOPS, HERCULES, FRAMO, TATRA és WALTER.
A második világháború után újból elkezdték a háromkerekűek gyártását. Erre a döntésre a nyersanyaghiány, gyenge vásárlóerő, és a szerény műszaki háttér kényszeríttette a gyártókat. Ebből a korszakból megemlíthetjük a német BMW-t és Zündappot stb.
Csehszlovákiában a negyvenes évek végén és az ötvenes évek elején rengeteg volt az amatőr készítésű közlekedési eszköz és a kis sorozatú gyártás is gyakori volt. Így keletkezett a KREIBICH, TRIGA Tripolino, JAB. Sokszor a saját kezű járműkészítés egyszerűbb volt, mint az állami szervektől beszerezni a vásárlási engedélyt és kivárni a hivatalos sorrendet.
Gratula hozzá !-további sok sikert !!!!
A háromkerekű autók rövid története ( a teljes cikk : www.velorexklub.hu oldalon olvasható )
A háromkerekű járművek gyártása az 1920-as években kezdődött. Az egyszerű olcsó konstrukció, és a variációk sokasága csábította a gyártókat. Kiemelkedő sporteredményeket is elért az angol Morgan típusú háromkerekű, amelyet J. A. P. gyártmányú motorkerékpár-motor hajtott.
A két világháború közt a gazdasági válság, a vásárlóerő csökkenése, a nyersanyaghiány miatt több háromkerekű jármű jelent meg. Csak egy párat említve: TEMPO, THEIS, MOPS, HERCULES, FRAMO, TATRA és WALTER.
A második világháború után újból elkezdték a háromkerekűek gyártását. Erre a döntésre a nyersanyaghiány, gyenge vásárlóerő, és a szerény műszaki háttér kényszeríttette a gyártókat. Ebből a korszakból megemlíthetjük a német BMW-t és Zündappot stb.
Csehszlovákiában a negyvenes évek végén és az ötvenes évek elején rengeteg volt az amatőr készítésű közlekedési eszköz és a kis sorozatú gyártás is gyakori volt. Így keletkezett a KREIBICH, TRIGA Tripolino, JAB. Sokszor a saját kezű járműkészítés egyszerűbb volt, mint az állami szervektől beszerezni a vásárlási engedélyt és kivárni a hivatalos sorrendet.
A bevezető végére elérkeztünk az Oskar/Velorex keletkezéséhez, mely a szocializmus gazdasági fejlődésének kezdetén indult, amikor még nem voltak érvényesek a sorozatgyártás szabályai. Nem volt összhangban a gyártás az igényekkel. Ezért sokszor, hogy a gyártás folyamatossága biztosítva legyen, abból dolgoztak, ami éppen beszerezhető volt. A fejlesztés párhuzamosan ment a gyártással. Így történt, hogy az Oskar 54-es típusra szerelték a ČZ 150 és a JAWA 250-es kerekeit egyidejűleg. A kerekek néha barnára voltak festve, néha alumíniumból készültek, de megjelentek krómozottak, vagy JAWA-pirosra festettek. A magas és az alacsony alvázak is gyakran váltották egymást, így a változtatás időpontját csak tájékoztató jellegűnek szabad értelmezni. A különböző változtatások a karosszérián (csővázon) sokszor a hegesztők műve volt, ezért azonos két darab nem található. A hegesztési munkákat többnyire nők végezték. Ugyanez vonatkozik a fényszórókra is. Egyidejűleg szerelték a nagy és a kis fényszórókat, de megjelentek az aszimmetrikus fényszórók is.
pfuuu...de jól néz ki :) "Ha én nékem sok pénzem lesz, lesz nékem egy velorexem!"
VálaszTörlés