2010. szeptember 11., szombat

Üveg pohár....

Emlékeztek ezekre a " kézzel " gyártott poharakra?
Fogtuk az üvegeket, rátekertünk a "pont jó " helyen 2-3 menetet egy spárgával és lassan fel-le mozgattuk a zsinórt.
Az üveg felhevült a zsinór mentén és egy kis vízzel lelocsolva ketté választottuk a nyakát a talptól.
Ha sikerült- egy kis csiszoló papír segítségével - kifinomítottuk a mester művet.Nem volt egy " Zsolnay " de nekünk megfelelt.
Sőt még az üveg nyakába belefűztünk egy villany vezetéket foglalattal és izzóval és -kész is volt- a színes lámpa.

1 megjegyzés:

  1. Igen!Csak mi ezt más technikával gyártottuk.A melóhelyen/VERTESZ/volt CO-hegesztő gép.Ennek a gépnek a pisztolyából kiengedtem kb 1 méternyi huzalt.A huzal végét rátekertem a hegesztő asztalhoz,aztán a pohárnak kiszemelt üvegen egyszer körbetekertem a hegesztő huzalt.A hegesztő pisztoly kapcsolójával ráadtam az áramot/a huzalelőtolást le kellett venni nullára/.A drót fel izzott majd gyorsan a üveget lelocsoltam vízzel így az szépen elrepedt a drót által megégetett részen,kész volt a pohár.Még egy kis érdekesség,az a bizonyos üveg általában az akkori kedvec italunkat tartalmazta:LÁNCHÍD konyakot,ugye ismerős ez is?

    VálaszTörlés